Tentoonstelling VANESSA BAIRD EN EDVARD MUNCH Edvard Munch en Vanessa Baird zijn twee kunstenaars die, ondanks het feit dat ze in verschillende tijdperken hebben geleefd en werkten, opvallende gelijkenissen ver-tonen in hun kunst en thematische benaderingen.

Kunst, Cultuur & Crea

Deze gelijkenissen kunnen worden waargenomen in hun gebruik van symboliek, hun verkenning van innerlijke emoties en psychologische thema's en hun focus op existentiële en universele menselijke ervaringen.

‘De Schreeuw’ van Edvard Munch, één van de bekendste kunstwerken ter wereld maakt sinds november 2022 deel uit van de permanente collectie van Museum De Reede. Dit is echter niet ‘De Schreeuw’ zoals we hem gewoonlijk kennen: vol kleur en met een dreigend oranje lucht. Dit komt door het feit dat Munch verschillende versies van dit werk maakte, waaronder een lithografie of steendruk in zwart-wit.

Kinderen, kleinkinderen die tijdens de vakantie bij oma/opa zijn mogen mee komen.

Start: 13.45u – einde voorzien rond 17.00u; Start 14u in het museum.

Samenkomst: aan de ingang van het museum De Reede, Ernest van Dijkkaai 7 te Antwerpen, bereikbaar met tram 15 tot op de Groenplaats en naar de kaai wandelen.

Deelnameprijs: €15 ter plaatse betalen voor volwassenen zonder museumpas. Museumpas gratis. Kind tussen 13 en 17 €3. Student tussen 17 en 27 €5.

Inschrijven: ten laatste op 3 juli

maandag 08 juli 2024
Gratis voor leden
Gratis voor niet-leden

Voor deze activiteit kan je niet meer inschrijven.

Ernest Van Dijkkaai 7
2000 Antwerpen