Het Kasteel van Bouvigne in de Nederlandse provincie Noord-Brabant ligt even buiten de wijk het Ginneken en vlak bij het Mastbos ten zuiden van Breda. Breda is een Nederlandse stad in het westen van de provincie Noord-Brabant. Het is van oudsher de voornaamste stad van West-Brabant.

Toerisme & Uitstappen

Na de laatste opstapplaats rijden we richting Terheijden, waar we worden verwacht voor koffie met een koffiebroodje, alsook kennismaking met de gids. Daarna vertrekt u met de gids naar de Tuinen van Bouvigne. Het landgoed dateert uit de vijftiende eeuw en is een sprookjesachtige omgeving door drie bijzondere tuinen. De prachtige tuinen bij het kasteel zijn het bezoeken meer dan waard!

Middagmaal: “verrassingsmenu” : driegangen menu Soep – hoofdgerecht – dessert

Na het middagmaal maakt u met de gids een rondrit door het historisch centrum en de baronie. U wordt afgezet in het centrum en krijgt daar de mogelijkheid om te winkelen, een terrasje mee te pikken of een wandeling te maken met onze gids. De grote markt, stadspark ’t Valkenberg, Begijnhof en onze Lieve-Vrouwekerk. Zeer bijzonder is ook de Prinsenkapel met zijn bladgoud beklede plafond, waar de voorvaderen van het Nederlands Koninklijk Huis begraven liggen.

Prijs: 65 €

In de prijs begrepen: de autocarreis, koffie met koffiekoek, Tuinen van Bouvigne met gids, het driegangen middagmaal en Breda met gids.

U kunt zich voor deze reis inschrijven via de bestelbon als bijlage 2 en mits het storten van 65 € PP op ons rekening nummer BE 39 7341 9010 1619 met als vermelding “ Breda “ en dit tegen uiterlijk 23 juli 2024 !!!!

OPSTAPPLAATSEN: NOSSEGEM Hoeve Nothengem Parking om 0740 u – ZAVENTEM KERKPLEIN

( kant pastorie) om 0750 u – ZAVENTEM VILVOORDELAAN (kant café t hoeksken) om 0800 h.

woensdag 28 augustus 2024
Tot 20u30
Max. 59 deelnemers
Gratis voor leden
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.

VELDEKE 1
1930 ZAVENTEM