Kunst, Cultuur & Crea

Het vleeshuisje is gelegen in het mooie Heuvelland. Letterlijk tussen de velden vindt u een kleine hoeve waar varkens, runderen en kippen gekweekt worden, enkel voor de verkoop in de eigen hoevewinkel... en om ze ons te laten proeven.

Een aparte hoek in het noorden van het departement Nord is de Leievlakte met mooie, bebloemde dorpen en steden zoals Nieppe en Armentières! Wij maken er een interessante rondrit onder leiding van een streekgids en ontdekken de mooie architectuur en wederopbouw na de eerste WO. Ook kende de textiel in deze regio een snelle ontwikkeling. We zien een artisanale wafeltjesbakker aan het werk en gaan er uiteraard ook proeven.

DAGPROGRAMMA

• Vertrek om 8 uur: parking van de sporthal Ommegang
  • Rit naar Wijtschate met bezoek aan het vleeshuisje met koffie en gebak en proevertjes.
  • Middagmaal in Popperinge
  • Rondrit doorheen de Leievlakte met stop bij een wafelbakker.

KOSTPRIJS: 70 euro voor leden - 75 euro voor niet-leden

Meer info of inschrijven kan bij Hilde Bambust 0477 26 91 60.

Heuvelland
maandag 16 september 2024
€ 75 (niet-leden)
Meer info of inschrijven kan bij Hilde Bambust 0477 26 91 60.