Averbode, Geraardsbergen. Twee keer raak met de dag-wandeling van OKRA Boom Park. Nu gaan we naar het Pajottenland Foto: credit ©Toerisme Vlaams-Brabant/Lander Loeckx

Sport & Beweging

Het Pajottenland, de streek ten westen van Brussel, die Pieter Breugel zo mooi op canvas heeft gezet. Zacht glooiende landschappen, molens en kerkjes, Brussel vaak in het vizier. Het land van Geuze en Lambik.
“Is het nog vér?”
Wel, de doorstappers kunnen een ganse dag stappen; voor hen, die het met wat minder willen doen, is er een halve dag-wandeling + nog wat anders. In de voormiddag stappen de doorstappers een 9 Km, de anderen 6.5 Km. Dan is er een gezamenlijke pick-nick. Nadien gaan de wandelaars nog verder voor een 7 Km. De anderen bekijken de molen van Kapitein Zeppos en het trammuseum in Schepdaal.
Rond 17uur schuiven we aan in het volkscafé DE CAM in Gooik voor een avondmaal. In dit volkscafé is ook het museum met de volksmuziekinstrumentenverzameling van Herman Dewit van het Kliekske ondergebracht. Dat is zeker een bezoekje waard!

Een goedgevulde maar vooral een mooie dag in het Pajottenland!
Opgelet: 28 augustus is in vervanging van 3 september
Vertrek met carpool om 09.00u. aan PC Tijl (carpoolers worden aangesproken)
Terug in Boom: rond 19.00u.
inbegrepen in deelnameprijs: carpooling, avondmaal
niet inbegrepen: dranken bij het avondmaal; toegangsprijs trammuseum voor de halve dag-wandelaars (€ 5.00)
Moeilijkheidsgraad: **

woensdag 28 augustus 2024
Max. 30 deelnemers
Deze activiteit is enkel boekbaar voor leden van het organiserende OKRA-trefpunt.
Voor deze activiteit kan je inschrijven tot en met vrijdag 19 juli 2024.

PC Tijl Wilgenstraat 7
2850 Boom