1.We bezoeken het Liberatioàn Museum. Het museum belicht Operation Market Garden, waarvan het grondoffensief vanuit Belgisch-Limburg begon. 2.Brouwerij Remise in Koersel. Een voormalige stelplaats van de stoomtram en lijnbussen werd omgedoopt tot Brouwerij en Grand Café Remise 56.

Ontmoeting & Ontspanning

Het programma

08u30:
Vertrek aan Katarinakerk .Koffie en soldatenkoek bij aankomst in kazerne
9u30 à 10u00 :

Bezoek nieuw museum Liberation Garden,
12u45:
Gamellenmaaltijd (soep-wortelpuree met worst-rijstpap),
nadien maken we een rondrit over het militair domein met gid

15u30 à 16u00:
Bezoek aan de brouwerij Remise te Koersel. We beginnen al meteen
met een proevertje, (voor de niet bierdrinkers keuze uit koffie of frisdrank). Tijdens het proeven krijgen we van de brouwer zelf het eerste deel van de uitleg. Hij zal wat uitleg geven over de geschiedenis van het gebouw (hoe komt het gebouw hier
terecht, hoe komt de brouwerij hier terecht,…enz) samen met wat
achtergrondinformatie. Daarna gaan we naar de brouwerij voor het 2de deel van de uitleg (hoe wordt bier gemaakt) en als ’t wat meezit een proevertje uit de rijpingstanks.
Bij terugkeer van de brouwerij proeven we het 2de inbegrepen drankje.
16:30 à 17 uur
Afsluiting van dit bezoek  met een broodmaaltijd

Annulatie regeling:

Volgende regeling zal van toepassing zijn bij deze daguitstap.
Verwittigt U voor de datum van inschrijving (03/10/2024) een bestuurslid dan wordt 100% terugbetaald na die datum 50% mits verwittigen.
Afwezig zonder verwittiging = geen terugbetaling.
Verwittigen bij voorkeur via mail of sms!

woensdag 09 oktober 2024
Niet-leden kunnen niet deelnemen aan deze activiteit.
Je kan je inschrijven door storting van 67 euro op onze rekening: B07 7845 3161 2566 met vermelding “uitstap Leopoldsburg-Beringen, het aantal personen en hun naam” Je kan inschrijven tot 03 oktober 2024. Inlichtingen: J-P Neven , jneven@skynet.be of 01/

Kon. Louisa-Marialaan , Leopoldsburg 2
3970 Leopoldsburg