Onze nieuwsbrief van Juni 2026
NIEUWSBRIEF JUNI 2026
Onze uitstap naar het Wilderhof in Haren was geslaagd. Een fijne rondleiding, veel bijgeleerd en vooral veel zin in aardbeien!
Op vrijdag 19 juni bezoeken we de BelOrta fruitveilingsite van Borgloon. Deze veiling is één van de voornaamste wergevers van Zuid-Haspengouw. We worden er door een gids opgewacht om 10u30 aan de ingang van de veiling (Kernielerweg 59 Borgloon) voor een rondleiding van ongeveer anderhalf uur. Daarna gaan we naar het Bel-Orta café. Als je met ons wil meegaan, gelieve voor 12 juni €12 over te schrijven op het rekeningnummer BE51 9731 3315 4762 van OKRA Genk-Centrum p/a Sliehaagstraat 37 Genk met in de mededeling je naam en vervoer als je wenst in te stappen in de wagen van een bestuurslid. Niet-Okra-leden betalen €15. Het vertrek is voorzien om 9u15 aan het Dienstencentrum Ter Hooie op de Hooiplaats.
Op vrijdag 26 juni is er een eindejaarstentoonstelling in Hasselt waar Willy Dries exposeert van 17 tot 21 uur in de stedelijke kunstacademie tegenover het Cultureel Centum. Als je wil meegaan bel hem gerust op tel. 0491 63 35 72.
Medioren/seniorencafé op maandag 8 juni in het stadhuis van Genk. Gedurende de ganse dag kan je gratis deelnemen aan diverse lezingen, workshops en infosessies. De thema’s werden gekozen door de leden van de werkgroepen van de adviesraad 55+.
De lange wandelingen zijn zoals altijd voorzien om 13u30.
1 juni Wiemesmeer Vertrek Lunch Garden
8 juni Bokrijk Vertrek Bus 12 station
15 juni Kiewit Vertrek Bus 3 station
22 juni Melberg Vertrek Trefpunt
29 juni De Maten Vertrek Bus 12 station
6 juli Wiemesmeer Vertrek Lunch Garden
19 juni Extra wandeling Stiemerbeek Vertrek Station
Contactpersonen zijn Jef Valée tel. 0473 54 09 22 en Willy Dries tel. 0491 63 35 72.
Iedere vrijdag maken we een korte wandeling rond de Molenvijver. We verzamelen binnen in Shopping 1 aan de Lunch Garden om 14 uur en ronden daar ook af met een gezellige babbel.
Contactpersoon is Robert Aerts tel. 0497 157 996.
Iedere woensdag van 13u30 tot 16u30 zijn de kaarters welkom in het restaurant bij ‘Mijn zus en ik’ in de Eindgracht. Voor €8 krijg je twee consumpties en een koek. Niet-kaarters en niet-Okraleden zijn ook hartelijk welkom voor een babbel.
Warme groet van het bestuur en graag tot op een van onze activiteiten.
Hierbij een hoofd vol muziek van Willy Dries.

Bedankt Willy!